EXTRACTE PROGRAMACIÓ DE CULTURA I VALORS PER L' ALUMNE
(EN CONSTRUCCIÓ FINS EL 24 DE NOVEMBRE 2017)
EXTRACTE DE LA PROGRAMACIÓ DE LA MATÈRIA A LLIURAR A
L’ALUMNE
|
|
L’avaluació és el seguiment i la verificació del
procés d’aprenentatge de l’alumne. L’avaluació de la matèria de cultura i
valors ètics ha de dotar-se d’instruments d’avaluació variats i adequats per
fer el seguiment acurat i la verificació posterior cap a l’adquisició gradual
de les competències d’etapa.
La matèria de cultura i valors ètics conté dues
característiques rellevants per a l’avaluació rigorosa dels aprenentatges que
demana:
. La llista de les
deu competències de la matèria de cultura i valors ètics no és jeràrquica ni
tampoc cronològica, sinó que, igual que les dimensions que les agrupen, les
competències interactuen i guarden relació les unes amb les altres. Això
comporta que les tècniques d’avaluació han de plantejar entorns que permetin
distingir una competència de l’altra i, a la vegada, reflecteixin la relació
entre si.
Són exemples de tècniques d’avaluació:
-
Observació de
comportament espontani.
-
Creació de
situacions reals o simulades mitjançant estudi de casos.
-
Autoavaluació.
-
Avaluacions
creuades, mútues.
-
Redaccions
espontànies que projecten el posicionament propi.
-
Cròniques,
exposicions que incorporin els judicis valoratius que emeten les persones implicades.
-
Confecció d’obres
(poema, dibuix...) representatives de les situacions tractades.
-
Presentació d’una
notícia, d’un esdeveniment.
-
Confecció d’un
portfoli vinculat al servei comunitari que doni pautes per a l’avaluació.
. Les competències inclouen capacitats diverses, i
el seu aprenentatge és dinàmic, en evolució.
Les capacitats que integra una competència són de
caràcter:
-
Cognitiu:
descobrir, argumentar, aportar, opinar, comprendre, treure conclusions,
dialogar.
-
Hàbit: col·laborar,
innovar.
-
Actitudinal:
valorar, respectar, prestar atenció, ser responsable, comprometre’s.
Convé, doncs, disposar d’instruments d’avaluació
contínua al servei d’aquesta obertura i dinamisme, adequats per captar,
seguir i verificar el procés dinàmic cap a l’adquisició d’aquests tres tipus
de capacitats integradores de cadascuna de les competències.
En acabar
l’etapa, l’avaluació final de resultats verificarà el grau d’adquisició de
cada competència.
La detecció i verificació de les competències de la
matèria proporcionen a l’equip docent informació rellevant i complementària
de l’alumne que haurà de recollir-se en el seu document orientador de final
d’etapa i que, al seu torn, enriquirà la seva orientació al llarg de la vida.
Instruccions d’ avaluació de la matèria de Cultura i valors ètics de Quart
d’ ESO
Cada dia de classe es
demanarà a l’ alumne la presentació del treball de l’ aula o bé el treball
fet a casa, que podrà ser exercicis del llibre, del bloc, o, anàlisi d’
alguna pel·lícula o documental visionat a l’ aula. D’ aquesta manera, cada
alumne anirà confeccionant un portfoli individual de treball diari amb
portada, amb fulls tipus DNA4 (no llibreta)
i funda de plàstic. La professora es quedarà amb el material, fins el
dia de la correcció tenint en compte les dates de l’ avaluació pertinent.
Així doncs, l’ alumne podrà
presentar les activitats de cada sessió formativa, per exemple, de la següent
manera:
DATA
D' ENTREGA
4r A DIMECRES 27 SETEMBRE 2017 +1 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 4 OCTUBRE 2017 +0,5 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 11 OCTUBRE +0 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 18 OCTUBRE 2017 -1 punt desfavorable a afegir a la nota de les activitats 4r B DIMECRES 27 SETEMBRE 2017 +1 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 4 OCTUBRE 2017 +0,5 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 11 OCTUBRE +0 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DIMECRES 18 OCTUBRE 2017 -1 punt desfavorable a afegir a la nota de les activitats
4r C
DILLUNS 25 SETEMBRE 2017 +1 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DILLUNS 2 OCTUBRE 2017 +0,5 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DILLUNS 9 OCTUBRE 2017 +0 punt d' actitud a afegir a la nota de les activitats DILLUNS 16 OCTUBRE 2017 -1 punt desfavorable a afegir a la nota de les activitats FORA D' AQUESTES DATES, LES ACTIVITATS DE LA SESSIÓ 1 NO SERAN AVALUABLES.
Es farà una nota mitjana, de
les sessions entregades, tenint en compte, les dates d' entrega, que serà la nota de l’ avaluació corresponent.
Aquestes dates estaran
penjades al bloc “Mystiké Epopteia” (Cultura i valors 4rt ESO):
http://mystikeepopteiaeducacioeticocivica.blogspot.com.es/
Per exemple*:
Nota Sessió 1+ N.Sessió 2+ N. Sessió 3+ N. Sessió 4+ N. Sessió 5+ N. Sessió 6 ________________________________________________________________________________
6
La nota que surt d' aquesta divisió serà la Nota del trimestre o de l' avaluació.
La nota de qualificació de tot el curs, sorgirà de la nota mitjana de les tres
avaluacions. Si aquesta nota és 4,5 punts, es considerarà l’ assignatura
aprovada. Si aquest no és el cas, l’ alumne s’ haurà d’ examinar de l’ avaluació
o avaluacions suspeses a la prova extraordinària de juny. Si l’ alumne no
aprova al juny, s’ haurà d’ examinar de tota la matèria a la prova
extraordinària de setembre, amb un examen de comentari de text amb preguntes.
Serà obligatori, a l’ arribar per fer
la prova extraordinària de setembre, presentar-se amb els DEURES D’ ESTIU, ja
que en cas contrari malgrat tingui dret l’ alumne a fer l’ examen, segons
aprovació del Departament de Socials, l’ alumne tindrà un suspens.
* Actualitzat el 4 Desembre 2017
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario